Hoe voeg ik een email account toe aan hotmail.com?

Hoe voeg ik een email account toe aan hotmail.com?

Het kan soms handig zijn om je emails in Hotmail.com te ontvangen en te versturen. Hotmail heeft de functionaliteit om een bestaand email account toe te voegen aan je Microsoft-account. Hoe je dit kunt doen, leggen we je in deze handleiding uit.

Let op, middels dit stappenplan zorg je er voor dat nieuwe emails in je Hotmail mailbox terecht komen en je hier vandaan ook kunt mailen. Verzonden emails worden niet opgeslagen en zijn niet in te zien, dit is een bekend probleem bij Hotmail die ze helaas niet gaan aanpakken.

Stap 1

Ga om te beginnen naar hotmail.com, log hier in met een reeds bestaand Microsoft-account. Heb je nog geen Microsoft-account? Klik dan op Gratis account maken om er eentje aan te maken.

Zodra je bent ingelogd, ga je naar het tandwiel-icoontje  rechts bovenaan de pagina, klik hierop en selecteer onderaan de optie Alle Outlook-instellingen weergeven.

Stap 2

Er verschijnt nu een nieuw venster, selecteer nu E-mail synchroniseren en druk vervolgens op Other email accounts.

Stap 3

Vul vervolgens je email+wachtwoord in en vink Manually configure account settings aan.
Als je dit gedaan hebt, druk je op “OK” om naar de uitgebreide instellingen te gaan.

Stap 4

Nu moet je alle email instellingen invoeren. Je kunt deze instellingen gewoon overnemen uit het voorbeeld, maar vervang uiteraard wel de login gegevens met die van jezelf.
De mailservers kunnen wel gewoon overgenomen worden!

Sla de wijzigingen op om de koppeling met Hotmail af te ronden.

Stap 4

Als je nu verder gaat en geen foutmeldingen te zien krijgt, is je account succesvol toegevoegd. Je kunt nu bij het versturen van e-mail kiezen voor je andere e-mailadres:

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Hotmail.

Handleiding door Vimexx